keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Suosikki terveysherkkuni!

Kun ruokavaliosta nipistellään kaikki herkut pois ei kukaan voi väittää, etteikö makeanhimo nostaisi joskus salakavalasti päätään. Mitähän sitä söisi, kun tekisi mieli jotain hyvää ja makeaa, mutta karkkeihin tai suklaaseen ei voi sortua?

Kourallinen cashew-pähkinöitä

Pähkinät sisältävät paljon hyviä rasvoja, kuitua, elimistölle tarpeellisia kivennäisaineita ja e-vitamiinia. Paahtamattomana ja suolaamattomana ne ovat todella terveellisiä, sekä vievät usein sen pahimman napostelunnälän mennessään. Pähkinöiden kanssa kannattaa kuitenkin muistaa kohtuus, sillä niiden energiapitoisuus on kokoonsa nähden suuri. Oma suosikkini pähkinöiden osalta on cashew-pähkinä ja niitä saa pussillisen esimerkiksi Lidlistä vain muutamalla eurolla.

Profeel-proteiinirahka persikan tai päärynän makuisena ja päälle omenanpalasia


Tää on niin hyvää! Oikeasti kannattaa kokeilla. Itse olen kitannut viimeisen puolen vuoden aikana ihan hirvittävät määrän Skyr-rahkoja ja vaihteluksi nuo Profeelit maistuvat todella hyviltä! Etenkin, jos päälle jaksaa pilkkoa omenaviipaleita, on makunautinto taattu. <3 Samalla tulee saatua runsaasti proteiinia rahkasta, sekä vitamiineja omenasta!

Millä sinä herkuttelet, jos ei suklaaseen saa kajota?

7 kommenttia:

  1. Hei, olen Menninkäinen ja olen hedelmäholisti! Mä syön hedelmiä hedelmiä ja lisää hedelmiä, jos olen päättänyt olla syömättä karkkeja tai muita herkkuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hedelmätkin on kyllä niin hyviä! Varsinkin, jos ostaa jotain vähän eksoottisempia, joita ei tule ihan joka päivä popsittua! :)

      Poista
  2. Protskupatukka on kans aika hyvä jos kauhee makeanhimo iskee! Maistappa niitä uusia Nix patukoita jos et oo vielä maistanut, aivan törkeen hyviä :) Joskus oon sulattanu protskupatukkaa myös mikrossa ja lisänny mansikoita joukkoon. Pähkinöiden puolesta liputan minäkin! Hyviä ja terveellisiä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äh! Unohdin protskupatukat täysin tästä postauksesta! En oo kyllä maistanu vielä noita Nix-patukoita, täytyy varmaan maistaa seuraavan makeanhimon yllättäessä. Myös ne tuplan proteiinipatukat on hyviä, vaikka ne onkin aika sokeripitoisia! Kiitos vinkistä! :)

      Poista
  3. Mie oon syöny viipaloituja uuniomenoita kanelilla, namnam!! :) mie en tykkää noista rahkoista, mutta omenat on kyllä ihanaa herkku!

    VastaaPoista
  4. Mie oon syöny viipaloituja uuniomenoita kanelilla, namnam!! :) mie en tykkää noista rahkoista, mutta omenat on kyllä ihanaa herkku!

    VastaaPoista