torstai 11. helmikuuta 2016

Luonnollinen rusketus purkista!

 Minulla on ollut pienestä pitäen todella kalpea ja haalea iho. Ulkomailtakin tullessa muiden rusketuksia aina kehutaan ja minulta kysytään, että makasinko koko loman aurinkovarjon alla, vai miksi olen kuin kalkkilaivan kapteeni. No en makoillut en, en vain rusketu _ikinä_ .

Itseruskettavat ovat olleet itselleni aivan tuntematonta aluetta ja olen kuullut niistä vain huonoa. Ennen Saimaan kylpylälomaa päätin kuitenkin, että iho on saatava päivittyneemmän näköiseksi keinolla millä hyvänsä. Kävelinkin siltä seisomalta kosmetiikkaliikkeeseen ja pohdittiin varmaan puolisen tuntia yhdessä myyjän kanssa, mikä purnukka itseruskettavien laajasta rivistöstä sopisi juuri minun iholleni.


Lopulta matkaan lähti Doven asteittain ruskettava kosteusvoide, jolle hintaakin jäi vaivaiset 6e. Kahdesta sävyvaihtoehdosta valitsin itselleni sen tummemman, koska rusketus oli saatava nopeasti. Parin levityskerran jälkeen iho olikin jo reilusti ruskettunut, eikä laisinkaan oranssi tai laikukas! Olin todella tyytyväinen ja jatkoin voiteen levittämistä kylpylälomaan asti. Kylpylässä rusketus tietenkin liukeni aika nopeasti pois, koska en jaksanut käyttää lomailuani itseruskettavan levittelyyn ja altaissa tuli lilluttua montakin tuntia.

Loman jälkeen kävin ostamassa itselleni samaisesta tuotteesta myös vaaleamman sävyn ja tästä tykkään vielä tummempaakin sävyä enemmän! Tummempi sävy antoi itselleni väriä ihan liian nopeasti ja olin valehtelematta aika papu. Tällä vaaleammalla rasvalla olen ennemminkin kevyesti päivettynyt.

Rasvan levittäminen on naurettavan helppoa, kuin laittaisi kosteusvoidetta. Ymmärrykseni mukaan tämä Doven tuote myöskin kosteuttaa ihoa rusketuksen lomassa. Hajukaan ei ole omaan nenääni kovinkaan voimakas ja mikäli rasvaa levittää kohtuudella, se kuivuu todella nopeasti. Jos siis olet yhtä kalpea kalkkuna kuin minä, suosittelen ehdottomasti kääntymään purkkirusketusten puoleen ja nimenomaan juurikin asteittain ruskettaviin rasvoihin. Ainakin tämä Doven tuote antaa todella luonnollisen lopputuloksen, joten appelsiini-efektiä ei tarvitse pelätä!

Ps. Tämä ei suinkaan ole blogiyhteistyö, olin vain niin tyytyväinen kyseiseen tuotteeseen, että halusin jakaa tämän pienen kauneusvinkkini myös teille muille näin viikonloppuun siirryttäessä. ;)



11 kommenttia:

  1. Tää on kyllä ihan mahtava tuote! :) eka ruskettava tuote jonka kanssa EN onnistunut mokaamaan :D pitääkin itseasiassa ostaa tätä taas, en ees muistanut miten tykästyin tähän joskus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Tää on kyllä ihan paras tuote, koska ei tule niitä kauheita rajoja, joita monista itseruskettavista kuulemma helposti tulee. Kiva kuulla, että muillakin hyviä kokemuksia! :)

      Poista
  2. Kuulostaa hyvältä! En ole tätä kokeillut mutta L'oreal Sublime Bronzea olen, sekin on tosi hyvä. Nimenomaan juuri kuin kosteusvoide. Joihinkin erityisiin tilanteisiin on joskus kiva saada vähän päivittyneempää sävyä iholle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo L´orealin itseruskettava olikin toinen vaihtoehto, jota mietin! Monilla sitä käyttäneillä oli kuulemma lähtenyt rapisemaan väri todella epätasaisesti pois, joten en uskaltanut kokeilla.. ehkä tuokin riippuu niin paljon ihotyypistä. Hyvä, jos kuitenkin sopi sun iholle! :)

      Poista
  3. Mä oon kai joku epäsuomalainen, kun olen ympäri vuoden niin "musta", että multa kysellään töissäkin joka lyhyemmänkin lomapätkän jälkeen, että olettekos olleet etelässä.
    Mä olen käyttänyt joskus kasvoihin sekoitusta: osa kosteusvoidetta, osa itseruskettavaa, kun sain sen joltain, jolle se oli liian tummaa. Sekin oli mun mielestä Doven.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii, oon kateellinen! <3 Tumma iho näyttää omaan silmään niin paljon kauniimmalta! Aika hyvä idea tuollainen sekoitus, niin saa sitten vähän väriä pintaan.

      Poista
  4. Miekään en rusketu millään! Tosin se on ollut viime kesinä onni, sillä muuten olisi nätti t-paitarusketus töiden takia :D mutta muuten haluaiin ruskettua! Mie en oo koskaan kokeillu noita voiteita kun pelkään laikukkuutta ja sitä, että ne sotkee vaatteet, jos vaikka hikoilee ja se väri alkaa irrota :( ja kesäsin mietin, voiko ruskettua, jos ihon pinnalla on itseruskettavaa? Mie oo totisesti ihan pihalla näistä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ne vähän tahtoo sotkea. Meilläkin valkoiset lakanat, niin vähän tarttunut niihin. Täytyy toivoa, että lähtee pesussa pois! Hikoillessa en ole huomannut, että lähtisi. Mun mielestä itseruskettava ei estä normaalia ruskettumista, koska ainakin noissa purkeissa lukee, että ei sovellu aurinkovoiteeksi, joten ainakin palaa voi itseruskettavasta huolimatta.
      Eihän tuo purkkirusketus aivan oikeaa rusketusta vastaa ja sitä joutuu lisäilemään jatkuvasti. Helpotus se on kuitenkin itselleni, koska en tykkää ollenkaan siitä, että olen näin vaalea. :D

      Poista
  5. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  6. Miusta siun ja kaikkien meidän muiden suomalaisten iho on just täydellinen tällaisenaan eli valkoisena, koska se on se oma luonnollinen väri! :)Mut itseruskettava on toki hyvä keksintö ja turvallinen tapa ruskettua, jos välttämättä haluaa päivetystä ihoon. :) Itse en halua, en juuri koskaan ota aurinkoa juurikin sen haittojen takia ja olen läpi vuoden valkoinen. :) Jos joskus vähän tarttuu rusketusta naamaan, niin heti tuntuu, että se on jotenkin likaisen näköinen. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Päädyinkin itseruskettavaan enkä esim. solariumiin juurikin noiden säteilyhaittojen takia. Solariumhan on vielä auringonottoakin vaarallisempaa!
      Toisaalta pidän itsekin vaaleasta ihostani, mutta ainakin nyt hetkellisesti pieni väri tuo hirvittävästi lisää itsevarmuutta. Eikä näillä purkkirusketuksilla tosiaan mitään luonnollisia sävyjä saa aikaan, joten siinä olet kyllä oikeassa, että luonnollinen väri olisi varmasti parempi. Ehkä tämä on vain hetken huumaa, ei varmasti kukaan jaksa olla jatkuvasti rasvailemassa. :D

      Poista