tiistai 27. syyskuuta 2016

Treenijuttuja

Kuten edellisestä postauksesta huomasitte, meidän koulupäivät täällä Kisakalliossa ovat melko vauhdikkaita. Hikiurheilua, tai ainakin kevyttä leikkimistä ja liikkumista on pääsääntöisesti päivän aikana vähintään 3 tuntia. Muutamat lukijat ovatkin nyt kouluni alun jälkeen miettineet, että miten sitten se muu urheilu? 


Meiltä löytyy koulun puolesta suhteellisen kattava ja opiskelijoille täysin ilmainen kuntosali. Siellä onkin tullut nyt ravattua melko tiuhaan tahtiin. Salipäiviä tulee viikkoon pääsääntöisesti viisi, mutta välillä tietenkin jaksaa paremmin ja välillä taas vähän huonommin. Pyrin kuuntelemaan ensisijaisesti kehoa ja liikkumaan sen mukaisesti. Välillä, jos lihakset ovat ihan jumissa ja ei muutenkaan oikein huvita, jätän suosiolla treenin sikseen ja saatan pelkästään venytellä. Muistakaahan siis muutkin treenaavat olla armollisia omalle kehollenne! Varsinkin, jos omaatte tällaisen pakkoliikkuaihankokoajankoskapaikallaanoloeivaanonnistu-syndrooman, kuten minulla. :D


Maanantai: Rinta & ojentaja
Tiistai: Vatsalihakset + muun kehon syvävenyttelyt
Keskiviikko: Selkä & olkapää
Torstai: Jalat 
Perjantai: Ojentaja & hauis + vatsalihakset
Lauantai: Bodybalance-tunti
Sunnuntai: Lepo

Maanantai: Jalat
Tiistai: Rinta & ojentaja
Keskiviikko: Selkä + jalkojen pitkät venytykset
Torstai: Hauis & olkapää
Perjantai: Jalat



Saa muuten napata itselleen saman treenijaon tuosta yltä, jos haluaa. Se on koettu erittäin toimivaksi! Kuten ehkä huomaattekin, olen lisännyt kehonhuollon osaksi salitreenaamista, sillä venyttelyt jää ihan liian helposti tekemättä. Venyttely olisi kuitenkin äärimmäisen tärkeää salitreenamisen ohella lihasten palautumisen ja kehon liikelaajuuden ylläpitämiseksi. Venyttely ja kehonhuolto parantaa myöskin aineenvaihduntaa, joten miksipäs sitä ei harrastaisi. ;) 

Haastankin nyt jokaisen lisäämään venyttelyt osaksi treeniohjelmaansa. Käytpä sitten salilla, jumpissa tai lenkeillä. Ja vaikka et tekisikään mitään näistä edellisistä, ja ennen kaikkea juuri silloin. ;) 

1 kommentti:

  1. Aika tehokkaan kuuloinen viikko! Ja treenijako kuulostaa kyllä hyvältä :) Itsekin olen koittanut lisätä venyttelyä - salin jälkeen lyhyet venytykset tulee tehtyä, mutta pitäisi jaksaa muulloinkin vähän pidempään

    VastaaPoista